Malariapreventieproject met NGO Family Care

Onze dochtermaatschappij in Nigeria, Nigeria Westminster Dredging and Marine Limited, heeft in samen­werking met de NGO Family Care Association (FCA) een malariapreventie en -bestrijdingsproject ten uitvoer gebracht onder de paraplu van het ‘Nigeria Malaria Control and Prevention Programme’. Het programma werd uitgevoerd in het lokale bestuursgebied Ilaje in de staat Ondo onder leiding van een team van medische professionals van de FCA, vrijwilligers en project­coördinatoren. Het richtte zich op de rivieroevergemeenschappen Igbokoda, Ugbonlo, Aiyetoro en Ilowo, die dagelijks met malaria te maken hebben. Hoofddoel van het programma was om de malarialast binnen de doelgemeen­schappen te verlichten door het verspreiden van 2.000 geïmpregneerde muskietennetten met een lange levensduur (zogeheten LLIN’s), preventieve malariamedicatie voor zwangere vrouwen, gratis malariatestpakketten en gratis ACT-malariamedicatie voor mensen die positief testten. De nadruk lag hierbij op zwangere vrouwen en kinderen jonger dan vijf jaar.
Een belangrijk aspect van het programma was het geven van voorlichting en het vergroten van het bewustzijn rondom malaria door middel van acties, seminars en lezingen. Tweehonderd lokale gezondheidswerkers, verpleegkundigen, apothekers en medisch personeel uit Ilaje werden opgeleid en gecertificeerd voor malaria­preventie en -bestrijding. Daarnaast werden ook 3.016 gemeenschapswerkers opgeleid.

Toegevoegd aan Mijn verslag Voeg toe aan Mijn verslag Bron: CSR Verslag 2011, Onze maatschappelijke prestaties, Pagina 42