Beleid

Onze mensen zijn de onderscheidende factor in het succes van onze onderneming. Hun betrokkenheid is voor ons onmisbaar om onze leidende marktpositie te behouden.

Als wereldwijd opererende onderneming hebben wij circa 14.000 medewerkers met 85 verschillende nationaliteiten. Wij spannen ons in om een personeels­­beleid te voeren waarbij we optimaal gebruik maken van ieders capaciteiten en waarbij we persoonlijke ontwikkeling aanmoedigen. Het scheppen van een klimaat van motivatie, werkplezier en betrokkenheid is belangrijk om gemotiveerde medewerkers aan te trekken en aan ons te binden. Goede en concurrerende arbeidsvoorwaarden en veilige en gezonde arbeids­omstandig­heden zijn voor ons vanzelfsprekend. Onze Gedragscode geeft medewerkers de handvatten en mogelijkheden om eventuele misstanden te melden.

Integratie Boskalis en SMIT

Met de komst van SMIT hebben we onze reputatie als aantrekkelijke internationale werkgever verder kunnen vergroten. Samen zijn we twee sterke merken op de arbeidsmarkt. Vakmensen hebben wij interessant werk te bieden in een professioneel bedrijf dat nu nog meer variatie in functies en werkvelden biedt. Zowel nationaal als internationaal zijn er volop ontwikkelingsmogelijkheden en doorgroeikansen.

Werving & selectie

Om ook in de toekomst op genoeg talentvolle en gekwalificeerde medewerkers te kunnen rekenen, onderhouden we goede relaties met diverse kennisinstituten. Ook presenteren we ons steeds breder online en via de sociale media.
Alle informatie over werken bij Boskalis is te vinden op onze corporate website.

Toegevoegd aan Mijn verslag Voeg toe aan Mijn verslag Bron: CSR Verslag 2011, Onze sociale prestaties, Pagina 26