Materieel

De doelstelling van de afdeling Vlootmanagement was ook dit jaar om het materieel betrouwbaar en beschikbaar te hebben voor inzet op projecten. Gedurende het jaar zijn de voorbereidingen getroffen om het beheer van de vloot van Boskalis en SMIT samen te voegen. De opzet van de nieuwe afdeling, die Fleetmanagement gaat heten, is in een afrondende fase. In de nieuwe opzet is er voor gekozen om de specifieke kennis en kunde van beide afdelingen zoveel mogelijk te behouden. Daarnaast is er voor gekozen om het onderhoudssysteem Maximo ook in te zetten voor het onderhoud van de SMIT-vloot. In het hoofdstuk Strategie wordt een overzicht gegeven van het investeringsprogramma voor de vloot. Dit programma bestaat voornamelijk uit vervangings­investeringen voor de baggervloot en de toevoeging van nieuwe schepen voor de overige activiteiten. In 2011 zijn ook enkele grotere baggerschepen op een milieuvriendelijke wijze ontmanteld. Het betreft onder meer de Cornelia, Cetus, Alpha B en Freeway evenals kleiner materieel.

Toegevoegd aan Mijn verslag Voeg toe aan Mijn verslag Bron: Jaarverslag 2011, Verslag Raad van Bestuur, Pagina 46